Podoba-čas
Gilles DeleuzeZaložba | Studia humanitatis |
Zbirka | Zelena zbirka |
Leto izdaje | 2020 |
ISBN | 978-961-6798-96-9 |
Prevod | Jelka Kernev Štrajn, Stojan Pelko |
mehka vezava
440 strani
Tip knjige
strokovna monografija
Kategorije
umetnost > film
Založnik o knjigi
Druga Deleuzova knjiga o filmu, Podoba-čas, je opredelila drugo obdobje v zgodovini filma, ki je sledilo dobi podobe-gibanja. Kako se verižita spomin in sedanjost, aktualnost in virtualnost? Zakaj Deleuze tu vpelje pojem kristala časa? Zazna, opredeli in opiše ga v dinamični razgrnitvi njihovega postajanja v filmih poljskega avtorja Krzysztofa Zanussija, v prelomnih spojih podob-misli Orsona Wellesa in »največjih podobah-kristalih« v Steklenem srcu Wernerja Herzoga. V filmih Federica Fellinija in Wima Wendersa pa odkrije pomen še ene prav posebne časovne določitve. V podobo-čas se namreč odločilno vpiše denar kot kategorija časa. Vendar pa je na koncu podob-časa mogoče zaslutiti prihajajoči konec filma kot še neopredeljeni novi začetek.
Recenzija Bukla
Prevod filmske teoretske klasike Podoba-gibanje je v slovenščini izšel leta 1991, ko je napočila tudi doba poosamosvojitvenega domačega filma, ki je dala nekaj poleta tudi filmski publicistiki in teoriji. Njeno nadaljevanje z naslovom Podoba-čas (izvirno je izšla 1985) izhaja v času, ko sta se globalna filmska estetika in njen dostop do gledalcev povsem spremenila, slovenska kinokultura pa je najbrž na najnižji ravni doslej, saj je bilo kinoprikazovanje v letu pandemije zelo omejeno, filmska teorija pa v knjižnem smislu še vedno sloni na avtorjih, ki so v slovenskem prostoru prisotni že več desetletij – mladih skoraj ni. Morda bo izid Deleuzove knjige spodbudil k ponovnemu razmišljanju o filmu v specifično teoretskem okviru. Deleuze je namreč filme delil v dve zvrsti, ju potem tudi popisal v svojih knjigah in obširno dokumentiral s primeri iz različnih klasičnih filmov: prvo (podoba-gibanje) je označeval tudi s terminom podoba-akcija, za katero je bila značilna neprekinjena čutno-gibalna kontinuiteta protagonistov. V nasprotju s tem pa je za podobo-čas značilno prekinjanje čutno-gibalne kontinuitete. To se odraža tudi v dejavnosti likov: v prvem tipu filmov so liki dejavni in organizirajo čas (in življenje) po svoje, v drugem pa so bolj opazovalci časa, kar v nekem smislu velja tudi za gledalce, ki pri tem tipu filmov pogosto tavajo v času. Knjižna filmska klasika, ki jo je preprosto treba dodati k njeni predhodnici!
Samo Rugelj, Bukla 160
© Bukla − Besedilo je avtorsko zaščiteno, glej Splošne pogoje uporabe.
Sorodne knjige
- -10% Državljan Kane Mit o najboljšem filmu vseh časov 11,16 € 12,40 € Prihrani 1,24 € Dodaj v košarico
- -10% V isto reko ne moreš stopiti dvakrat Filmska nadaljevanja prihodnosti 3,72 € 4,13 € Prihrani 0,41 € Dodaj v košarico
- -10% Zelo za Najboljši filmi XXI. stoletja po izboru dolgoletnega filmskega kritika 22,50 € 25,00 € Prihrani 2,50 € Dodaj v košarico
- -10% Wagner in film Rojstvo filmske glasbe iz duha Wagnerjevih idej 22,41 € 24,90 € Prihrani 2,49 € Dodaj v košarico
- -10% Ko beseda podobo najde Slovenska literatura in film v teoriji in praksi (1984-2012) 26,01 € 28,90 € Prihrani 2,89 € Dodaj v košarico
- -10% Daredevil Čarobni svet posebnih filmskih učinkov 3,72 € 4,13 € Prihrani 0,41 € Dodaj v košarico
- -10% Ubij vse in vrni se sam Špageti, peplumi, giallo, mondo, naci-porno, zombiji, kanibali in sublimna logika eurotrasha 9,35 € 10,39 € Prihrani 1,04 € Dodaj v košarico
- -10% Stari, kje je film Zgodba o korejskem filmskem čudežu 14,64 € 16,27 € Prihrani 1,63 € Dodaj v košarico
- Zadnji film 2.0 Vzpon in propad novega Hollywooda: Razširjena, dopolnjena, revidirana in obogatena izdaja 36,90 € Dodaj v košarico
- -10% Amélie ali Zgodba o zadnjem desetletju evropskega filma 3,72 € 4,13 € Prihrani 0,41 € Dodaj v košarico